7 sfaturi pentru alegerea corectă a materialelor de promovare

Introducere

Ești antreprenor? Conturezi și implementezi strategii integrate de marketing? Cu siguranță te-ai întrebat cât de utile sunt materialele publicitare și de ce ar fi necesar să aloci un buget pentru o astfel de promovare.

Dacă ești preocupat de promovarea cu rezultate, în articolul următor îți vom prezenta 7 pași pe care o companie trebuie să-i urmeze atunci când iși alege materialele publicitare pentru a le maximiza eficiența. Vei înțelege de ce materialele publicitare nu reprezintă un moft, ci un „cârlig” care îți generează noi vânzări.

  1. Identifică scopul

Primul și printre cei mai importanți pași îl reprezintă identificarea scopului campaniei. Cu alte cuvinte, găsirea răspunsului la întrebarea „De ce facem ceea ce intenționăm să facem?”. Nu numai că ne va ajuta mai departe în conturarea strategiei, dar se va dovedi utilă și în măsurarea rezultatelor pe parcursul derulării campaniei. După ce aceasta s-a încheiat, ne va fi mai ușor să stabilim răspunsul pentru altă întrebare des întâlnită „A avut sau nu succes campania mea?”. Este important, așadar, să ținem cont încă de la început că o campanie de marketing poate fi considerată de succes dacă și-a atins cel puțin scopul inițial stabilit și a generat rezultate măsurabile, sub formă de notorietate de brand, vânzări sau fidelizare.

Astfel, putem considera scopul chiar fundația, elementul pe care vom putea construi mai departe, adaptându-ne instrumentele la nevoia stabilită inițial.

  1. Stabilește-ți obiectivele

Pentru a putea atinge scopul dorit, este necesar să definim o serie de obiective, de pași pe care îi vom urma în vederea îndeplinirii acestuia. Ele trebuie să fie formulate cât mai concret și specific pentru a putea fi măsurate și evaluate la finalul campaniei. Cu alte cuvinte, orice obiectiv trebuie să respecte principiul SMART: să fie SPECIFIC, MĂSURABIL, ACCESIBIL și realizabil, RELEVANT și bazat pe rezultate și, nu în ultimul rând, delimitat în TIMP.

Un exemplu de obiectiv SMART pentru o campanie ce are ca scop generarea de notorietate de brand ar putea fi următorul:  „Informarea a 250 de clienți din zona Moldovei cu privire la promoția de agende și calendare, până la data de 24 februarie 2019.”

  1. Adaptează bugetul la scop

„Să nu te promovezi pentru a-ți economisi bugetul este ca și cum ai opri ceasul pentru a salva timp.” afirma Henry Ford.

Orice campanie de marketing trebuie văzută ca pe o investiție. Și ca orice altă investiție în afaceri, rezultatele pot fi relativ-imediate sau de durată, în funcție de scopul pe care îl urmărim. Dacă vizăm creșterea vânzărilor în mod cert vrem ca rezultatele să apară cât mai repede. În schimb, în cazul creșterii notorietății brandului și al fidelizării clienților, rezultatele pot apărea pe termen mediu și lung.

În oricare dintre cazuri trebuie să avem în vedere estimarea corectă a bugetului de marketing în funcție de obiectivele urmărite. Cu alte cuvinte, suma investită trebuie să fie direct proporțională cu rezultatele scontate.

  1. Dezvoltă o strategie eficientă de promovare offline

De ce alte companii se promovează prin intermediul lor în condițiile în care tu le consideri ineficiente? Răspunsul nostru este că s-ar putea să le fi înțeles greșit utilitatea.

Ascensiunea metodelor de promovare online, cât și avantajele pe care acestea le prezintă, i-a făcut pe o parte dintre marketeri și antrepenori să se concentreze în special pe canalele respective. Migrația către online este complet firească, însă problema pusă aici este abandonarea metodelor offline, ce sunt considerate de unii învechite sau chiar ineficiente.

Adevărul este, de fapt, că unele metode online pot fi mai utile – dar pot fi și mai superficiale. Eficacitatea metodelor offline poate fi văzută foarte ușor în campanii de publicitate Out-of-Home (publicitate stradală) bine realizate sau în statisticile legate de produsele promoționale, realizate anual. Amintim câteva dintre ele: „Pixurile personalizate reprezintă cele mai populare produse promoționale”, „8 din 10 persoane dețin un produs promoțional” (Sursa: media.asicentral.com),  „În medie, o sacoșă personalizată este văzută de 3646 de ori.” (Sursa: Advertising Speciality Institute 2016)

Vrei să mergi și mai departe în ceea ce privește strategia ta de promovare offline? Îmbin-o cu instrumentele de promovare online! Cu alte cuvinte, folosește-te de materialele publicitare ca de un „cârlig” prin care aduci potențialul client în spațiul online.

  1. Alege canalul potrivit

Stabilirea canalului sau canalelor potrivite pe care să te promovezi este în strânsă legătură cu scopul și obiectivele, dar și cu profilul publicului țintă. În acest fel, poți aborda consumatorul potrivit, exact acolo unde acesta se află.

Spre exemplu, dacă publicul tău țintă este format din studenți pe care vrei să-i informezi cu privire la deschiderea unui nou magazin în zonă, este important ca activitățile tale să se concentreze în zona campusului universitar în discuție. Spre exemplu, poți distribui flyere, stickere sau să lipești afișe în zonă.

Dacă individul sau indivizii vizați se află deja printre clienții tăi, e cazul să lucrezi la procesul de retenție (fidelizare) al acestora. Trimite-i un cadou de ziua lui de naștere sau cu ocazia aniversării firmei – un obiect personalizat în funcție de specificul domeniului, al firmei, sau, de ce nu, în funcție de hobby-urile acestuia.

  1. Testează-le întotdeauna!

În desfășurarea unei campanii de marketing este esențial să testăm materialele pe care le distribuim și să ne adaptăm conținutul inclusiv pe parcurs, pentru a fi siguri de cele mai bune rezultate.

Una dintre metodele pe care le putem utiliza în această etapă este testarea A/B. Cu alte cuvinte, distribuim două variante diferite ale aceluiași material pentru a observa la care dintre ele reacționează mai bine publicul. Două pixuri personalizate diferit, două variante diferite de flyere, două mesaje diferite de campanie – rămâne doar să determinăm care dintre ele este mai eficient și care va ajunge în versiunea finală a campaniei.

  1. Asigură măsurarea campaniilor

Atât în timpul desfășurării campaniei, dar și după ce aceasta s-a încheiat, este oportun să ne asigurăm că rezultatele sunt pe măsura scopului pe care ni l-am stabilit inițial. În acest fel putem să ajustăm anumiți parametri pe parcurs, sau, dacă nu mai este posibil, putem trage concluziile cu privire la îndeplinirea obiectivelor și în legătură cu succesul campaniei.

Iată câteva dintre metodele la îndemână pentru a măsura rezultatele din campanii: inserarea de coduri QR, folosirea codurilor promoționale și a voucherelor, utilizarea unor numere de telefon dedicate, linkurile scurte (de tip bit.ly) și designul dedicat.

Dă frâu liber creativității!

Dacă ai pus la punct toate cele de mai sus, creativitatea poate fi acel element care face diferența și care va determina un material publicitar să iasă în evidență. Și nu o spunem doar noi, ci și un studiu realizat în 2017 de către Nielsen, ce arată că elementul creativ încă se situează pe locul I în clasament când vine vorba de factori pentru care campaniile de marketing au succes!

Concluzie

Înțelege-le scopul! Stabilește-ți obiective la care să-ți adaptezi bugetul, iar ulterior creativitatea-i floare la ureche!

Sperăm ca sfaturile de mai sus să te ajute în luarea celor mai bune decizii când vine vorba de promovarea companiei tale! Dorim să ne folosim experiența pe care am acumulat-o cu cei peste 5.200 de clienți de-a lungul a celor 13 ani de activitate pentru ca tu să implementezi campanii care să-și indeplinească obiectivele.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *